Nee… dit is geen dating blog. Een mooie winkel is niet genoeg. Veel ‘mode’ winkels hebben ontdekt dat de klant iets extra’s wil. Het winkelen mag meer een beleving worden. Maar welke tools zet je dan in?

Veranderd
Alles gaat anders en met je tijd mee gaan is belangrijk! Waarom? Je wilt je klant toch op de hoogte houden? En via een aantrekkelijke etalage de winkel in “trekken”? De klant wil inspiratie opdoen en het vertrouwen hebben dat het personeel weet wat de klant nodig heeft.

Ontvangst
Als personeel kun je het verschil maken. Het begint met de ontmoeting. Nu kom je wel eens een winkel binnen, waar het lijkt dat je niet eens opgemerkt wordt. Begroet worden is een kleine moeite, waarin je laat zien dat de klant welkom is. Laat de klant eerst op z’n gemak rondsnuffelen en biedt na verloop van tijd een heerlijke cappuccino aan.

Zorg voor een gezellige sfeer
Dat kan bijvoorbeeld door:

  • geursticks in de winkel plaatsen
  • sfeervolle achtergrond muziek
  • verse bloemen in de winkel
  • een gezellige leestafel

Trendkleuren
Bij Wessels Mode is het gebruikelijk dat ze hun klanten in de watten leggen. Al jaren verzorg ik daar de styling dag met oa. speed styling sessies. De klanten worden door mij verrast op het gebied van kleur & styling! De klanten van Wessels Mode zijn hier zeer blij mee. De dames worden uitgedaagd om toch net even dat andere kleurige jasje bij hun basis outfit te passen, en verlaten elke keer in goed humeur de winkel. Ieder seizoen zien we nieuwe trendkleuren, het ideale moment om een stylingsessie in te zetten. Ik daag je uit om open te staan voor meer kleuren dan je gewend bent.

Moodboard
Tijdens een van de dagdelen was er de mogelijkheid om aan de slag te gaan met het maken van een persoonlijk moodboard. De dames namen de tijd om gezellig samen te knippen en te plakken.
Na afloop werd het moodboard geanalyseerd en werd duidelijk welk stijltype bij je past. In de winkel werden er daarna voorbeelden gegeven van toepasbare sets. Boordevol ideeën gingen deze dames hiermee aan de slag. Na afloop was het duidelijk: deze dames gingen met voldoende inspiratie en vertrouwen het nieuwe seizoen tegemoet.

Wil jij ook voor je winkel/bedrijf een stylingsessie?
Mail dan voor meer informatie naar ingrid@kleur-styling.nl